Burcu Özberkman

3 Ekim 1982 tarihinde, Adana’nın Seyhan ilçesinde ailemin ikinci ve son çocuğu olarak dünyaya geldim. İlkokulu yine aynı sehirde Cebesoy ilkokulunda tamamladım. İlkokul eğitiminin ve ilkokul öğretmenlerinin gerek çocukluk gerekse gençlik yıllarında okul ortamını ve okumayı sevme konusunda büyük etkileri olduğunu düşünmekteyim. Bu sebeple de, ilkokul öğretmenimin bütün eğitim-öğretim hayatımda etkisi çok büyüktür. Başlarda zor olsa da, okulda olma hissi ilkokulun özellikle son yıllarına doğru içimde yer etmeye başlamıştı. Belki de o yıllarda hiç farkında olmadığım bu duygu öğretmenlik mesleğine attığım ilk adımı oluşturmuştu.

Ortaokul yıllarında sosyal bilgilere olan yatkınlığımın sivrilmesi, özellikle yaşadığım şehre yakın olan bölgelere ailemle beraber yaptığım geziler, yaşadığım coğrafyanın farklılığını görmemde ışık olmaya başlamıştı.

Lise yıllarımda ise Anadolu Öğretmen Lisesinin sınavını kazanarak, öğretmenlik mesleğim için ilk adımımı atmış oldum. Bu okuldaki öğretmenlerimin hepsi, eğitimin ve öğretimin önemini bilen ve öğrencilerine bu konuda anlamlar aşılayan çok başarılı meslektaşlarımdı. Lisenin son yıllarında araştırmaktan , sebep-sonuç ilişkisi kurmaktan ve gezip görmekten çok zevk aldığım için coğrafya eğitimi almaya karar verdim. Böylelikle 2000 yılında bütün meslek ve kariyer hayatımı etkileyecek olan yolculuğuma İstanbul’da , Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Coğrafya Öğretmenliği bölümünü kazanarak  başladım.

Bütün üniversite eğitimim boyunca Türkiye’nin yedi farklı bölgesine yapılan bölüm içi gezilerinde incelemelerde bulunup ,araştırmalar yaptım. Coğrafya biliminin insan hayatı için önemini  ve insanın tabiatına nasıl etkisi olduğunu sindire sindire öğrendim.

Coğrafyayı bilim dalı olarak öğrenip, mezun olduktan sonra Marmara Üniversitesi’nde  tezsiz yüksek lisansıma başladım. Bu dönemde Kadıköy Anadolu Lisesi, Kadıköy Lisesi ve Üsküdar Kız Lisesi olmak üzere üç okulda, farklı dönemlerde staj programlarına katıldım.

Üniversite eğitimimin son kısmını da tamamladıktan kısa bir süre sonra İstanbul Kültür Dershanesi’nde öğretmenlik mesleğime ilk adımımı attım. Burada ÖSS öğrencilerine yönelik etüt öğretmenliği yaptım. Aynı dönemde eşimle tanışıp, onun doğup büyüdüğü ülke olan Kuzey Kıbrıs’a yerleşme kararı aldım.

Böylelikle öğretmenlik mesleğime adamızın en prestijli okulu olan Yakındoğu Koleji’nde başlamış oldum. Hala çalışmakta olduğum kolejimizin kariyer hayatımdaki etkisi çok büyüktür. İstanbul’da çalıştığım dershanede öğrendiğim ÖSS sisteminin yanı sıra ,GCE eğitim sistemini de öğrenerek; IGCSE ve AS, A level ‘geography’ derslerini öğretmeye başladım. Bu sisteme bağlı kalarak kolejimizde, öğrenimini İngiltere’de tamamlamak isteyen öğrencilerimizi sınavlara hazırlamaktayım.

Beni her zaman yeni şeyler öğretmeye heveslendiren sevgili öğrencilerime hep söylediğim şey ;  coğrafyanın her yerde ve her şeyin içinde olduğudur. Aslında her bilimden beslenen bir ders olup, özellikle küreselleşen dünyamızı anlamamızı sağlamaya yardımcı olur. Yaşadığımız evreni tanımakta, bununla beraber ülkemizdeki ya da çevremizdeki doğal ve beşeri olayları ve bunların etkilerini kavramakta coğrafya dersinin tartışmasız bir etkisi bulunmaktadır. Bütün bunları öğretirken, modern eğitim yaklaşımlarıyla, teknolojiyi kullanarak ;  araştıran, soran ve sorgulayan bireyler yetiştirme çabasındayım. Bu sebeple de gezi gözlem metodlarından kopmadan , arazi çalışmaları yaparak öğrencilerin algılama becerilerini geliştirmeye okulumuzun katkılarıyla  devam etmekteyiz. Bu noktada , eğitime gönül koymuş idarecilerimle aynı çatı altında çalışmanın mutlu gururunu yaşıyorum.

© Copyright 2018 | Near East Technology