Ceylan Haksız

Ben Ceylan Haksız,

  1. 11. 1991 yılında Lefkoşa Köşklüçiftlik’ te dünya ya geldim.  Yeniceköy’ de yaşıyorum. Eğitim hayatıma Şehit Mehmet Eray İlkokulu’nda başladım. Orta eğitimimin ortaokul kısmını Değirmenlik Ortaokulu’ nda devam  ettim. Lise öğrenimimi ise Haydarpaşa Ticeret Lisesi’ nde Muhasebe ve Finansman üzerine okuyarak,  2009 yılında okul birincisi olarak mezun oldum.

Lisans eğitimimi ise 2009- 2014 yılları arasında Yakın Doğu Üniveristesi  Atatürk Eğitim Fakültesi’ nde 5 yıllık  Coğrafya Öğretmenliği Bölümü’ nü tezsiz yüksek lisans mezunu olarak ve bölüm ikincisi olarak tamamladım.  Yine aynı yıllar içerisinde bir çok uluslararası kurs (Duelcom International Foreing Languages and Career Development Program, İnternational Conference Series 12,  Kişilerarası İlişki ve Çatışma Çözümleme, Aktif Öğrenme Destekli Çevre Eğitimi Programı); seminer (Yakın Doğu Üniversitesi ve Final Eğitim Kurumları Etkin Öğretmenlik Eğitimi Sertifikası Programı) ;   konferans (Uluslararası Katılımlı İklim Değişikliği İzleme Ve Değerlendirme Çalıştayı  Meteoroloji Genel Müdürlüğü ve K.K.T.C. Meteoroloji Dairesi,  Coğrafyada Yeni Yaklaşımlar- Coğrafi Bilgi Sistemleri Ve Uygulama Örnekleri  KTOEÖS Ve Kıbrıs Coğrafyacılar Birliği) ve projelere (Yakın Doğu Üniversitesi – İç Anadolu Coğrafi Bölge Çalışması,  Yakın Doğu Üniversitesi -Akdeniz – Ege Bölgesi Arazi Çalışması, Yakın Doğu Üniversitesi Doğu Anadolu- Nahçivan Arası Arazi Çalışması)   katıldım.  Lisans eğitimim bittikden sonra Yakın Doğu Koleji’ nde görevime başladım.  Halen aynı okulda görevimi sürdürmekteyim. Öğretmenliğe büyük bir tutku ile bağlıyım.

Her birey gibi benimde beni ben yapan bir takım karakteristik özelliklerim vardır. Bunlardan bahsetmek gerekirse kitap okumayı, hikaye yazmayı, tiyatroya gitmeyi ve özellikle deniz kenarında yürüyüş yapmayı çok seviyorum. Bunlar hobilerim tek fobimse,  yılanlar... Aramız pek iyi değil J . Bildiğim dillerden bahsetmek gerekirse herkes gibi anadilim olmadığı ve sürekli konuşmadığım için anlıyorum ama konuşamıyorum seviyesinde bildiğim dil İngilizce (Orta seviye) dir.     Hümanist ve evrensel bir insanım. Kısacası ben dünyalıyım. Bu benim doğruları ve gerçekleri yorumlama biçimim. Gereksiz bir melankoliye kapılmamı önlüyor. Hayatı seviyorum, kendini sadece yaşadığı için bile şanslı hissedenlerdenim. Ayrıca çevremdeki olaylara karşı duyarlı, araştırmayı seven, bir insanın zamanla değil de öğrendiği her bilgi ile biraz daha büyüdüğünü düşünen,  meraklı ve maceracı bir kişiliğe sahibim. Etrafımdaki yenilikleri hemen fark eden ve bu konuda araştırmalar yaparak bu yeniliği öğrenmeye çalışan bir karakterim var.

Olaylara önce kendi bakış açım ile sonra karşımdakinin bakış açısı ile ve en son olarak ise dışarıdan izleyen bir insanın bakış açısı ile bakarım. Yanlış yapmaktan nefret eden, hatalarını asla unutmayan yapım sayesinde zamanla hata yapmamayı öğreniyorum. İnsanlar ile konuşmayı çok seven, sorulan sorulara büyük bir zevkle cevap veren, ev dekorasyonu üzerine sürekli araştırmalar yapan, modayı takip eden, en iyi olmak için büyük bir savaşın ortasına girmiş biri olarak karakterimi seviyorum.  Karşılaştığı sorunu kendince çözmeye çalışan pratik bir zekaya sahip, sorumluluk sahibi ve bilmediği bir konuyu bildiğini hiç bir şekilde savunmayan bir kişiliğe sahip onkolog olmayı hedefleyen bir karaktere sahibim.

Her birey gibi benimde en güzel yıllarım çocukluk yıllarımdı. Ben ilkokul dördüncü sınıftayken kendi sınıf öğretmenlerimiz,  1. ci sınıfların ders öğretmenleri gelmediğinde derslerine biz daha büyük olduğumuz için bizi gözetmenlik yapmamız için gönderirlerdi.  “ 5 dk sınıfta dur öğretemen gelecek”  derdi ve hep ben gitmek isterdim ve giderdim.10- 15 dk’ lık süreçte gerçek öğretmen gelene kadar öğrencilerden konuşanların isimlerini tahtaya yazardım.  Bazı derslerde ise kendimce birinci sınıflara toplama- çıkarma yaptırmaya çalışırdım.  Ders öğretmeni de gelince kendi sınıfıma gitmez dersden kaçardım. İlkokul dörtdeyken başlayan bu serüven ilkokul beşte de devam etti.  O yüzden ilkokul karne notlarım 4, 5 ve 6 gibi notlardan oluşuyor. J

Ortaokuldayken ise derslere hiç çalışmaz sürekli oyun oynardım. Orta 1. ci sınıfta 6 dersden bütünlemeye kalmıştım. Bütünleme sınavlarında 2 dersden geçip, 4 dersden tekrar bütünlemeye kalıp, sınıfta kalmıştım. O yaz kabus gibiydi. Babam gelen misafirlere “bu kız okumaz, bu kız cahil kalacak” derdi ve çok ağrıma giderdi. Üç ayın sonunda Eylül ayının başında Milli Eğitim Bakanlığı’ nın çıkardığı yasa ile “ Kalan öğrenciler üst sınıfa geçebilecek ve kaldığı derslerden terkrar kalır ise o zaman sınıfta kalacaklardı” şeklinde yasa çıkmıştı . Bu durumda sınıf tekrarı hiç yapmadım. Bu şansı duyunca Orta 2. ci sınıfta çalışmaya başladım. Yıl sonu tekrar Sosyal Bilgiler dersinden bütünlemeye kaldım. Bütünleme günü gelene kadar her gün ağlayarak o derse çalıştım. Sonunda bütünlemede geçer not alarak sınıfı geçtim. Aynı hızla Orta 3. cü sınıfta sınıf birincisi oldum.

Lise de ise dört yıl boyunca hep sınıf birincisi oldum ve sonunda okul birincisi olarak mezun oldum. 4 yıllık lise eğitimim boyunca bir kez dersden kaçmıştım. Tüm sınıf olarak Pazartesi günkü  9. ders saatindeki Kıbrıs Coğrafyası dersinden sınıf olarak kaçmıştık. Bir sonraki gün de “ okul birincisi örnek öğrenci bile okuldan kaçtı” diye arkadaşlara malzeme olmuştum. Ve tüm sınıf disipline gitmiştik. Disiplin sonucunda ise  bazı arkadaşlar ceza alırken,  ben ilk kez dersden kaçtığım için sadece uyarılmıştım.

© Copyright 2018 | Near East Technology