Yağmur Atagül

Hallo zusammen !
13 Ağustos 1992 yılında Lefkoşa’da doğdum. Çekirdek bir aileyiz. Annem ve babam ile birlikte yaşıyorum. İlköğretimi 2003 yılında Necati Taşkın İlkokulu’nda tamamladıktan sonra Yakın Doğu Koleji’ne başladım ve 2010 yılında oradan mezun oldum. Eğitim hayatım boyunca derslerime karşı hep ilgili, alakalı ve çalışkan bir öğrenciydim. Ortaokul’dan sonra 9. Sınıfı da GCE olarak devam ettikten sonra yurtdışı hedefim olmadığı için 10. Sınıftan itibaren ÖSS Yabancı Dil sınıfına geçiş yaptım. 12. Sınıfa kadar Türkiye’de okuma gibi bir hedefim hiç yoktu. Eğitim hayatım boyunca en sevdiğim ders almanca idi. Almanca ile tanıştığım ilk yıllarda annemin ve babamın almanca bilgisi olmadığı için ve teyzeminde de bana yardımcı olabilecek kadar almanca bilgisi olduğu için 8. Sınıfa kadar diğer derslerime annemle birlikte çalışırken, almanca sınavına teyzemle birlikte çalışırdık. Almanca dersine olan ilgimi, ailem ve öğretmenlerimde farkındaydı. Hatta bir veli toplantısında o yıl ki almanca öğretmenim ”Cem Tamtunalı” almancaya olan ilgimden dolayı anneme mesleki açıdan almancaya yönelmemi söylemişti. Kıbrıs’taki Üniversitelerde “Almanca Öğretmenliği” Programı olmadığı için ve benimde 12. Sınıfa kadar yurtdışında eğitim alma gibi bir hedefim de olmadığından hiç bu olayın üzerine düşünmemiştim ve kendime de böyle bir hedef koymamıştım. 12. Sınıfa başladığımda, bir arkadaşımın beni yurt dışında okumaya teşvik etmesi ile birlikte hayatımda farklı bir süreç başlamıştı. Bu süreçte beni diğer teşvik eden, bana örnek olan,destekleyen,cesaretlendirerek yanımda olan ve mesleğe yönlendiren almanca öğretmenim “Cem Akandan’ın” da benim hayatımdaki yeri ve önemi çok büyük.Önce kendime bir hedef koydum, bu hedefim de Eskişehir Anadolu Üniversitesi’nde Almanca Öğretmenliği Programıydı. Son yıl YGS-LYS sınavlarına hızlandırılmış, sistemli ve ek destekli bir şekilde hazırlanmaya başladım. Bu süreçte her zaman bana destek olan ve motive eden İngilizce hocam Handan, Coğrafya hocam Gülşen ve Mathematik hocam Mali’nin hayatımdaki önemi çok büyük. Son 1 yıl içinde elimden gelenin en iyisini yapmak ve hedefime ulaşabilmek için çok hırslandım. Bu süreçte ise en büyük destekcim annemdi, babam ise Kıbrıs’ta bir Üniversite tercih etmem taraftarıydı. Tercihlerimi yaparken 1. tercihim Eskişehir Anadolu Üniversitesi-Almanca Öğretmenliği idi. Ailem ilk başlardaEskişehir hakkında çok fazla bilgi sahibi olmadıkları için, ve şehre Ankara üzerinden tren aktarması yaparak ulaşıldığı için Eskişehir’i tercih etmemi hiç istemedi. 13 Ağustos 2010’da (doğum günümde) Üniversite sınav sonuçları açıklandı. Sayfa açıldığında gözüme takılan ilk şey “Tercih Sırası 1” kısmıydı. Sonucu görür görmez ilk anneme haber verdim. Çok kısa bir süre zarfında azim, hırs ve başarı hepsi bir aradaydı. Sonunda Eskişehir! Annem, babam, anneannem ve dedem ile birlikte bölüme kayıt olmak için Eskişehir’e gittik. Yeni bir şehir, yeni bir hayat. Ankara’dan Hızlı tren ile Eskişehir’e yolculuğumuz esnasında, tren şehre yaklaşırken yıkık, harabe evlerin önünden geçerken gördüğümüz manzara hepimizi ürküttü ve biz nereye geldik düşüncesi oluşturdu. Şehrin adı Eskişehir ama eski bir şehir değil aksine modern ve çok gelişmiş bir şehir. Tren şehir merkezine yaklaştık sonra gördüğümüz manzarayı unuttuk. Üniversite’nin Yunus Emre Kampüsü’nün içerisindeki “Anadolu Üniversitesi Konuk Evi”nde kaldık.
Tren garından konuk evine ulaşmaya çalışrken geçtiğimiz caddeler ve kampüsü gezerkenki ilk intiba harikaydı. Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliği Programı’na kaydımı yaptırdım. 1 buçuk yıl Özel Kampüs Anadolu Kız Öğrenci Yurdu’nda kaldım ve bu benim ilk yurt ve toplu olarak bir arada yaşama tecrübemdi. Yurdumuz otel konseptindeydi ve kampüsün girişine 1dk lık yürüme mesafesindeydi. Yurtta edindiğim ilk tecrübeler, ilk arkadaşlıkları hiç bir zaman unutmam mümkün değil.

11 Aralık 2010-Anadolu Üniversitesi/Eskişehir.

1 buçuk yıl yurtta kaldıktan sonra daha merkezi bir caddede, tüm öğrecilerin kaldığı ”Yenibağlar” mahallesinde tek olarak eve çıktım. Bu süre zarfında ailemin Eskişehir’e bakış açısı değişti ve hayran kalınan bir şehir durumu oluştu. Yakın doğudaki Cem Akandan (almanca) hocamın üniversite hazırlık sınıfındaki Serpil Hocamın yönlendirmesi ve teşviği ile 2. Sınıfın bahar döneminde “Erasmus Değişim Programı” ile sınavı kazanarak ilk tercihim olan Almanya’nın Münster şehrine gittim.2

22 Mart 2013 Münster- Almanya

6 ay boyunca “Westfälische Wilhelms Universität-Münster” Üniversitesinde eğitim aldım ve bir çok farklı ülkeden yeni insanlar ve farklı kültürler tanıma fırsatı yakaladım. Alman öğrencilerle ve öğretmenlerle birlikte derse girdim ve farklı tecrübeler edindim. En önemlisi okuduğum dilin kültürünü öğrenme ve Almanya’nın da 17 şehrini ziyaret etme fırsatını yakaladım. Almanya’nın dışında Paris, Amsterdam,Brüksel ve Rotherdam gibi yerleri de ziyaret etme şansı yakaladım.3

26 Mart 2013 Münster-Almanya
Yarım dönemlik Alman’ya deneyiminden sonra tekrardan Eskişehir’e döndüm ve eğitimime devam ettim. 3. Sınıfın sonunda yaz tatilinde “Erasmus Staj Programı” ile tekrardan Almanya’ya staj yapmak için Münster’e gittim. “Päulinchen Kindertagepflege” de staj yaptım. Daha sonra Eskişehir’e döndüm . İyiki yapmışım dediğim şeylerden biri de Almanya macerasıydı. 2015 yılının Güz ve Bahar döneminde “Eskişehir Anadolu Lisesi’nde” staj yaptım. Eğitim sürecinde 3 tane Onur Belgesi ve 1 tane Yüksek Onur belgesi aldım. 12 Haziran 2015 yılında Anadolu Üniversitesi’nden Almanca Öğretmeni olarak mezun oldum ve 1 Eylül 2015’te mezun olduğum Yakın Doğu Koleji’nde Almanca Öğretmeni olarak çalışmaya başladım. Tüm şartları sağlayarak bu güne gelmemi sağlayan, her zaman bana destek olan ve yanımda olan öncelikle anneme ve babama ve de hayatımda etkisi olan, yönlendiren öğretmenlerime çok teşekkür ederim.